Cylindern provmonterad på Sachsblocket med adaptern till reedkorgen,
cylindern är en yamma 43mm sk. 7hk gjutjärnscylle
(kan kanske borras till 45mm senare)...
Reedkorg och adapter
ytterligare en adapter...
nu för att få ditt en större reedkorg utan att behöva slipa så mycket i huset

här har jag gängat orginal hålen för att limma dit gängstång som utfyllnad
innan jag borrar nya med sachs bulltdelning...

man ser även att kolven kommer 2mm under kanalerna med sachs 42 slag (yamma 40mm),
detta kommer justeras och slutligen kommer jag hamna på ca 180 grader avgas

Adapterplattan med de lite längre pinnbultarna,
plattan är 5mm
...
adaptern ovanifrån, borde varit tjockare med tanke på övergången från
cyllens reedhus och sachs vevhus men va fan...
mitt försök till vass koppling, här har jag borrat ur kopparna med en 12,5mm borr för att få in lösa koppar från zündapp.
orginal till vänster och min till höger
gissa bajset...
lamellkompressor av en kopplingspryl från zündapp
här är allt på plats med slipade skivor, nya lameller och zündapps hårda fjädrar.
funkar?!? vi får se...
43mm kolven till vänster och en gammal 45mm till höger,
jag var tvugen att ta av ca 2mm i nederkant på 43:an för att den inte skulle ta i veven.
ett måste när man trimmar på den här höga nivån...
här ser man 2 stycken styrstift som jag har för att toppen skall hamna centrerat mot cyllen.
det blev ca 185 grader avgas och ganska mild/feg area...
ena sidan
andra sidan - jag kommer nog att montera ett annat insug för detta går ej in i ramen
 
det ser inte bara snett ut - det är snett oxå :-)
 


Startsidan...